Organisatie stichting Emergo

foto Rutger Gevers Deynoot

Rutger Gevers Deynoot

Rutger Gevers Deynoot (1981), directeur van Stichting Emergo, heeft als centrale drijfveren het organiseren van activiteiten en verbetering aanbrengen.

Na tien jaar werkervaring is Rutger in 2015 gestart met een parttime Master in Management aan Nyenrode. Dit als vervolg op de Bachelor Management, Economie en Recht, die hij in Groningen behaalde. Tijdens zijn studie aan Nyenrode is hij open komen te staan voor nieuwe uitdagingen buiten het bankwezen. Een uitgebreide kennismaking met Anton Philips in februari 2016 heeft uiteindelijk geleid tot zijn overstap naar Stichting Emergo. Met zijn commerciële achtergrond, dynamische werkstijl en ondernemingszin zal Rutger de activiteiten van Stichting Emergo verder gaan uitbreiden. Zodat nog meer jongeren en volwassenen een bewuste keuze kunnen maken. Een keuze voor een studie en baan die past bij hun intrinsieke motivatie.

Rutger is getrouwd met Charlotte en zij hebben drie kinderen. Bij hen is goed zichtbaar dat ieders intrinsieke motivatie anders is, ook al op jonge leeftijd. Aan hun ouders, leraren en later hun leidinggevende de schone taak om te zorgen dat hun talenten gevoed worden. Zodat zij doen en terecht komen waarvoor ze intrinsiek gemotiveerd zijn.

Hanneke de Koningh

Hanneke de Koningh (1967), mede-oprichter van Stichting Emergo, is sinds haar kinderjaren nieuwsgierig naar het leven en naar wat andere mensen beweegt in het leven. In haar werkende leven vooral gericht op het realiseren van nieuwe initiatieven waarbij de juiste mens op de juiste plek moet zitten.

Na de Hogere Hotelschool in Maastricht is ze betrokken geweest bij het realiseren en opstarten van de nieuwe bedrijfsinitiatieven bij: de Efteling en bij Shell Nederland Verkoop en Shell International. In 2004 is ze gestart als zelfstandige als interim manager bij veranderingsprocessen en als personal coach en trainer op het gebied van Personal Leadership. Vervolgens heeft ze zich in de jaren 2004 en 2005 ook verder persoonlijk ontwikkeld op het gebied van het onderbewustzijn door middel van expressie in schilderen en de taal van symboliek (Tarot en Jung).

In 2005 heeft ze één van haar dromen gerealiseerd: het oversteken van de Atlantische Oceaan op een zeilboot (als opstapper). In 2006 ontmoette ze Anton Philips en wilde ze een bijdrage leveren aan het toegankelijk maken van SIMA® voor jongeren. Haar streven is het SIMA® systeem Nederland breed neer te zetten als tegenhanger van de Cito toets. Overtuigd dat de bewustwording en herontdekking van je eigen kwaliteiten een goede basis is om keuzes te maken.

Anton Philips

Anton Philips (1932), voorzitter van Stichting Emergo, is vanaf zijn jeugd geboeid geweest door ideeën die mensen en organisaties helpen om goed te functioneren. Na zijn studie in Delft en een periode van vrijwilligers werk, werkte hij 15 jaar bij Philips Telecommunicatie en bij Philips Mexico.

Anton Philips is de oprichter van Emergo, bureau voor loopbaancoaching, training en advies. Hij heeft honderden mensen geholpen passende stappen in hun loopbaan te nemen. Zijn visie is een maatschappij waarin mensen werk doen dat hen echt voldoening geeft. Zodat zij hun talenten maximaal kunnen inzetten en ontplooien. De beste plaats om daar nu aan te werken is met de jeugd die keuzes maakt voor studie en beroepsrichting. Daartoe richtte Anton Philips in 2006 Stichting Emergo op. Hij is co-auteur van het boek “De kracht van Motivatie” dat in januari 2013 verscheen. Inmiddels ligt de 7e druk in de boekhandel en wordt in 2016 een herziene uitgave verwacht.

Gerrit Jan Hülsenbeck

Gerrit Jan Hülsenbeck (1944), bestuurslid van Stichting Emergo is gelouterd in het internationale zakenleven. Zijn ambitie om de wereld te verkennen en buitenlandse werkervaring op te doen brachten hem na de middelbare school en een reeks van avondstudies naar plaatsen als Hamburg en Woodstock NY. Gedurende zijn werkzame leven vervulde hij diverse functies. Dit waren functies op het terrein van marketing, sales en business development voor met name Amerikaanse bedrijven zoals Avery Dennison en FLEXcon.

Voor Samuel Jones onderdeel van de Britse multinational BAT bracht hij bijna 10 jaar door in Brussel om van daaruit de Europese markt te bedienen. Uit eigen ervaring weet hij wat het betekent als je een doel voor ogen houdt en je je eigen passie volgt. Zijn inzet voor de Stichting is met name ingegeven door de gedachte om vooral de jeugd hierbij de weg te wijzen en om zijn ervaring met anderen te delen.

Comite van aanbeveling
raad van toezicht