Studie kiezen met MotivatieKompas

Studiekeuze workshops

Studie kiezen met MOTIVATIEKOMPAS® Kosten: € 195,-, (tegen inlevering voucher € 25,- korting)

studiekeuze workshop Wie ben ik? Wat wil ik? Wat kan ik?
Ontdek in twee dagdelen jouw antwoord op deze vragen.
Je leert wat je motiveert;
Wat jouw talenten zijn;
Welke beroepen bij je passen;
Welke studie je daarvoor nodig hebt.

“Met het MotivatieKompas® heb je de regie over jouw toekomst”

De twee belangrijkste dagen in je leven zijn de dag waarop je geboren bent én de dag waarop je ontdekt wat je met je leven wilt doen! Om dat te ontdekken wil je weten waar je blij van wordt en dát ontdek je door te kijken naar de dingen die je met plezier doet of hebt gedaan!

In de visie van Stichting Emergo leven mensen in een maatschappij waarin ze werk doen dat bij hen past, hen voldoening geeft en waarin zij zich maximaal kunnen ontplooien. Daaruit vloeit onze missie voort: leerlingen en studenten helpen zichzelf zó goed te leren kennen dat zij bewuste keuzes kunnen maken voor hun toekomst.

Bij het begeleiden van mensen werken we met de SIMA® methode, hetSysteem voor Individuele Motivatie Analyse.  De basisgedachte hierachter is dat ieder individu beschikt over een uniek motivatiepatroon. Met behulp van het programma MotivatieKompas® kan iemand al op jonge leeftijd helder inzicht krijgen in zijn of haar talenten en drijfveren, zodat er gefundeerde en bewuste  toekomstkeuzes gemaakt kunnen worden.

MotivatieKompas

Het MotivatieKompas®  bestaat uit vijf elementen:

• Onderwerpen die jou boeien
  • Omstandigheden die voor jou motiverend werken
  • Jouw natuurlijke vaardigheden, talenten
  • Motiverende werkverhouding met collega’s en leidinggevende
  • Je centrale drijfveren, datgene wat je voldoening geeft
Studie kiezen met MotivatieKompas® Klassikaal Studie kiezen met MotivatieKompas® Individueel Studie- en beroepskeuze met SIMA®Motivatieprofiel Individueel