Anton Philips

Penningmeester

Anton Philips heeft een droom: heel Nederland motivatiebewust

Anton is vanaf zijn jeugd al geboeid geweest door ideeën die mensen en organisaties helpen om goed te functioneren. Dat merkte hij vooral toen hij op 15-jarige leeftijd op een internationale conferentie kwam waar mensen zich inzetten om de wereld te herbouwen, gebaseerd op ‘verbeter de wereld begin met jezelf’. Vanaf dat moment is dat de leidraad in zijn leven geweest, en daar heeft hij zich – in sommige periode effectief en in andere perioden minder effectief - voor ingezet. Na vier jaar studie in Delft en 12 jaar als vrijwilliger, werkte hij 15 jaar bij Philips Telecommunicatie en bij Philips Mexico. Daarna heeft hij Emergo, bureau voor loopbaan coaching opgericht en honderden mensen kunnen helpen om passende stappen in hun loopbaan te nemen. Gebaseerd op zijn ervaringen schreef hij samen met Annemiek van Kessel het boek De kracht van Motivatie.

Zijn visie was en is nog altijd een maatschappij waarin mensen werk doen dat hen echt voldoening geeft en waarin zij hun talenten maximaal kunnen inzetten en ontplooien. In 2006 realiseerde hij zich dat hij om die droom te realiseren hij met de jeugd moest beginnen. Door jonge mensen te helpen motivatiebewuste keuzes te maken voor een passende beroepsrichting en de opleiding die zij daarvoor nodig hebben. Daarvoor richtte hij Stichting Emergo op en hij werkt nog altijd elke dag met hart en ziel aan het bereiken van zijn doel: heel Nederland motivatiebewust.