Suzy Tan

Bestuurder

Suzy Tan: is ervan overtuigd dat jongeren zichzelf eerst beter moeten leren kennen alvorens zij de juiste keuze voor de toekomst kunnen maken.

Suzy Tan heeft na het afronden van haar studie Commerciële Economie haar sporen voornamelijk in de financiële sector verdiend. Zij werkte vele jaren als investment manager, Private Banker en als Business Development Manager.

Suzy verhuisde samen met haar man en twee kinderen naar de Verenigde Staten en werkte daar voor het Lake Washington School District. In de bijna 7 jaar die zij daar woonde heeft ze onder andere voor de klas gestaan. Daar in het onderwijs in de Verenigde Staten ontwikkelde ze haar ‘drive’ om kinderen te helpen de juiste keuzes te maken voor een vervolgopleiding. Suzy zag dat naarmate kinderen ouder worden ze meer afdrijven van datgene dat hen inspireert en blij maakt. Daar zag ze het nut van het coachen van jonge mensen terug naar de kern. Dat jongeren zichzelf eerst beter moeten leren kennen en dan pas de juiste keuzes voor hun toekomst kunnen maken.

Eenmaal terug in Nederland is Suzy weer volop aan het werk gegaan binnen haar vakgebied. Daarnaast zet zij zich graag vrijwillig in voor Stichting Emergo. De visie en missie van de Stichting sluiten goed aan bij haar eigen gedachtegoed. In het bijzonder hoopt Suzy via Stichting Emergo kansarme kinderen te helpen. Kinderen die bij het maken van keuzes voor de toekomst niet altijd worden gesteund vanwege hun thuissituatie of culturele achtergrond.