Bram Sijtsma

Bram Sijtsma coach regio midden

Bram Sijtsma(1969) is zelfstandig loopbaan- en studiekeuzeadviseur en gecertificeerd SIMA®- professional en MotivatieKompascoach®. Daarnaast bekleedt hij een functie als hogeschooldocent pedagogiek en is hij tevens studieloopbaanbegeleider en intervisor. Hij studeerde pedagogiek en werkt ruim twintig jaar in het onderwijs. Voor zijn onderzoek naar de betekenis van humor in opvoeding ontving hij in 2011 de ‘FMR Onderzoeksprijs’

Bram: “Loopbaanbegeleiding en Pedagogiek hebben iets met elkaar gemeen: beide zijn sterk gericht op het ‘tot je recht komen’. Beide gaan over ‘gezien, gekend en érkend worden’. En juist dát genereert groei en ontwikkeling”.

Gedurende zijn eigen loopbaan kwam Bram dan ook regelmatig in aanraking met professionals én jonge mensen die het idee hadden dat ze juist onvoldoende ‘uit de verf’ kwamen in hun werk of studie. Ook heeft hij veel jonge mensen ontmoet en begeleid die zoekende waren in het maken van de ‘juiste’ studie- en beroepskeuzes.

In 2015 besloot Bram daar ‘werk’ van te gaan maken. Hij kwam in aanraking met Anton Philips en het inspirerende gedachtegoed van de Stichting Emergo. In 2016 richtte hij zijn eigen adviesbureau www.nieuwezin.nl op. Dit is zijn missie:

Zorgen voor een optimale match tussen mens en organisatie, waarbij beide in hun kracht gezet worden.

Zorgen dat mensen ‘zin’ in werk en studie ervaren, hun werkzaamheden als ‘zinvol’ omschrijven en ‘nieuwe zin’ ervaren als het plezier naar de achtergrond is verschoven.

Zin in de toekomst? Weer Zin in je Werk? Kom Verder! Ik help je graag ‘verder’.

Als motivatie-analist en keuzebegeleider onderzoek ik heel zorgvuldig wat jou van nature drijft, waar je keer op keer je bed weer voor uit komt, wat je energie en een gevoel van tevredenheid geeft. Kortom: ik help je onder woorden te brengen hoe jij het beste “tot je recht komt”