Cees van den Berg

Coach Midden NL - Cees van den Berg

Cees van den Berg heeft vijfentwintig jaar diverse Commerciële functies bekleed in de Installatie branche. In 2012 heeft Cees de overstap gemaakt van de techniek naar de „mensenwereld” van transitiebegeleiding, loopbaanadvisering en studie,- en beroepskeuzeoriëntatie. Hij richtte het bedrijf Corecase op en is sinds november 2013 bij de stichting Emergo betrokken.
Cees van den Berg: “Onze visie is daarbij: zoek de vraag achter de vraag. Ieder mens heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen talenten. Het aanvaarden van mensen moet niet alleen gaan om rationele getallen, maar om wie iemand is. Every case has a face! is onze slogan.”

Mensen moeten geholpen worden om te ontdekken wat hun vaardigheden en drijfveren zijn..

“Op een zeker moment kreeg ik het boek van Arthur Miller over het SIMA systeem in handen. Dat sprak me direct erg aan. Zeg maar een boekje op zijn tijd. Ik was direct overtuigd van de waarde van het SIMA systeem. Toen ik daarna met Anton Philips in contact kwam en ik merkte hoe gepassioneerd en inspirerend hij sprak over het helpen van mensen bij het maken van juiste keuzes, heb ik mij bij de Stichting Emergo aangesloten. Het inzetten van de SIMA methode bij outplacement trajecten, Loopbaanoriëntatie en studiekeuzebegeleiding, is in de afgelopen twee jaar een zeer effectieve en efficiënte methode gebleken. Loopbanen zijn niet voorspelbaar. Onverwachtse gebeurtenissen kunnen altijd een wending geven die voor stormmomenten zorgen. Mensen moeten geholpen worden om te ontdekken wat hun vaardigheden en drijfveren zijn. Op deze manier kunnen ze na een onverwachtse wending de focus op de toekomst snel weer kunnen oppakken.

Daarnaast speelt de keuzestress bij studie,- en beroepskeuze een grote rol bij de onzekerheid die er heerst onder scholieren en studenten. Oprechte interesse in de jeugd om samen met hun de passie te ontdekken leidt altijd tot motivatie. De programma’s WhatmakesmeMove , WhatMakesmeTiick en Waargajijvoor van de Stichting Emergo zijn daarbij echt fantastische hulpmiddelen, die al vele keren jongeren hebben geholpen bij het ontdekken van wie ze zijn. En als ze dat eenmaal doorzien kunnen ze ook worden wie ze zijn.” www.corecase.nl