Laat jongeren hun talenten herontdekken

talenten herontdekken

Interview door Bij de Les, april 2014

Anton Philips laat jongeren hun talenten herontdekken.

Jongeren helpen bij hun profiel-, stage-, sector- of studiekeuze en daarmee hun talenten herontdekken. Het is dé passie van Anton Philips, al had hij vele jaren en omzwervingen nodig om deze passie te ontdekken. Als jongen wilde Philips gaan werken bij het bedrijf van zijn grootvader waar zijn vader toen directeur was. Dus hij ging naar Delft om ingenieur te worden. Dat bleek een verkeerde keuze. Hij vond het niet interessant om te weten hoe elektriciteit door een draad stroomt.

Hij was meer geïnteresseerd in mensen en ideeën. Na 12 jaar vrijwilligerswerk over de hele wereld werkte hij van 1968-1983 in de directie van Philips Telecommunicatie en bij Philips Mexico. Later probeerde hij daar de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen met het systeem van Miller. Toen hij daar niet voldoende ruimte voor kreeg, richtte hij Stichting Emergo op, bureau voor loopbaancoaching, training en advies.

Lees het hele interview

Tags: , , , ,